Birbirimizi bulacağız.

SANAT

Ortadoğu’da Kadın Sesleri – 6

Ortadoğu’da Kadın Sesleri, yaklaşık iki yıldır bir yerlerde buluştuğumuz uzun bir yolculuğa dönüştü. Yeni liste Ortadoğu denilen coğrafyanın sınırlarını aşındırmaya devam ediyor.

 

Tunuslu, Filistinli, Kürt, Berberi, Ermeni kadınların birbirine benzemez ama her ne hikmetse hepsi de içimize işleyen, kanımızı kaynatan şarkılarıyla yola devam edelim.

 

 

Görsel: Nicene Kossentini

YAZARIN DİĞER YAZILARI

KÜLTÜR

YDans Sahnesi ve Kadınlar
Dans Sahnesi ve Kadınlar

Dans çalışmaları, toplumsal cinsiyet, sahneleme ve dramaturji temalı çalışmalar yürüten Berna Kurt’la dans sahnesine toplumsal cinsiyetle bakmayı konuştuk.

SANAT

YNejla Melike Atalay ile Besteci Kadınların Türkiye Cumhuriyeti Öncesi ve Sonrası Yaratım Koşulları
Nejla Melike Atalay ile Besteci Kadınların Türkiye Cumhuriyeti Öncesi ve Sonrası Yaratım Koşulları

Osmanlı İmparatorluğu'ndan Türkiye Cumhuriyetine müzik tarihinde 3 bestekar kadın: Leyla Saz Hanımefendi, Yüksel Koptagel ve Nazife Aral Güran.

KÜLTÜR

YHalk Dansları Tarihi Yazımında Kadınlar Nerede?
Halk Dansları Tarihi Yazımında Kadınlar Nerede?

Sevi Bayraktar’la 1920’lerdeki Darûlelhan derlemelerinden bu yana Türkiye’de halk dansları literatüründe kadınların yerini konuştuk.

SANAT

YBir Dostluğun Fotoğraf ve Şarkı Albümü: Besteci Koharig Ğazarosyan ve Yazar Hayganuş Mark 
Bir Dostluğun Fotoğraf ve Şarkı Albümü: Besteci Koharig Ğazarosyan ve Yazar Hayganuş Mark 

Feminist tarihçilik, soruları bastırmadan, cevapları susturmadan, Ermeni kadınların Türkiye’de müzikal hayatta ve onun anlatısında var olma koşullarını veya yokluklarının nedenlerini anlayarak, daha bütünlüklü, ilişkisel ve eleştirel bir geçmiş anlayışı oluşturmayı gerektiriyor. 

Bir de bunlar var

Boşnak Kızı
Büyük Usta
Kardeşim, Pıtırcık ve Ben

Pin It on Pinterest