Disney'in iki boyutu sündüren yeni numarası...

YAZI

Kağıt Adam

Disney animasyonlarının sinema gösterimlerinde filmden önce ve sonra minik, dünya tatlısı çizgi filmler ekleştiriyorlar ya… Wreck-It Ralph‘in öncesinde gösterdikleri altı dakikalık Paperman (Kağıt Adam) bugün internete çıkmış ilk defa:

Kağıt Adam’ı son zamanlarda gördüğümüz animasyonlardan farklı yapan bir şeyler var, daha bir el değmiş gibi değil mi? Animasyon değil de, telefonla konuşurken karaladıkların ayağa kalkmış gibi. Çünkü bilgisayarla el yapımını birleştirmeye özen göstermişler. Kısa filmin yönetmeni John Kahrs, bu klasiğe daha yakın tarzın bir diğer Disney animasyon sanatçısı Glen Keane ile Tangled filmi üzerinde çalışırken ortaya çıktığını söylemiş. (Hatırlarsanız Tangled, tarihi cinsiyetçi eşekliklerle dolu Disney’in Rapunzel masalına getirdiği yorumdu) Daha önce Alaaddin, Küçük Denizkızı Ariel ve Güzel ve Çirkin gibi klasik filmlerde çalışmış Keane ile aynı ekipte bulunmak, Kahrs’a daha tekboyutlu ve geleneksel bir şeyler yapma konusunda esin kaynağı olmuş, bunun üzerine CGI ve el çizimini birleştiren yeni bir teknik bulmuşlar. Bu senenin kısa animasyon Oscar’ına da talip olan Kağıt Adam, böyle doğmuş.

 

Filmin konusuna gelince… İyi tamam, aşk insanı tatlı tatlı şapşallaştıran, harika bir şey. Hayat doğumgünü pastası lezzetinde ve tesadüfler insanın ruhunu parlatır. Modern yaşamın kirli grisinde hepimiz kağıt uçaklarız. Hepimizin kaderinde tek bir metro durağı bekler durur. Filan. Anladık. (Ben geçen ay Digiturk’te Amanda Bynes ve Colin Firth’ün oynadığı, tamamı bir romantik komedinin ergen bir kız ve babası üzerine kurgulanmasından ibaret What A Girl Wants filmine denk gelince romantik komediye olan iki gramlık sempatimi de kaybettim sanırım) (Yemin ederim çimenlerde birbirlerine yavaş çekimde koştular, düğün dernek evlenecekler sandım) Disney bu yeni buldukları teknikle daha az sakarin tatlısı bir şeyler hazırlayana kadar, ben bir kaç sene önce çıkardıkları One Man Band’deki cücenin puştluğuna güleceğim:

Heheheheh, surata bak.

YAZARIN DİĞER YAZILARI

SANAT

YBu Resim Gitmeli Mi?
Bu Resim Gitmeli Mi?

Sanatçı Hannah Black'in siyah bir çocuk cesedini tasvir eden sanat eserinin var oluşunu ve sergilenmesini eleştirdiği açık mektubundan hareketle: "onurlandırmak" ve "lafı ağzına tıkmak" arasındaki ince çizgi nerede durur?

KÜLTÜR

YMary Beard: Gücün İçinde, Üzerinde, Peşinde Kadınlar
Mary Beard: Gücün İçinde, Üzerinde, Peşinde Kadınlar

Cambridge Üniversitesi Klasikler Profesörü Mary Beard'ın konuşması: Kadınlar Antik Yunan'dan bugüne güçle nasıl ilişkilendi?

SANAT

YÖlüm Kadar Ciddi, Küfürlü bir Şaka: Renate Bertlmann
Ölüm Kadar Ciddi, Küfürlü bir Şaka: Renate Bertlmann

Renate Bertlmann, 1970’lerde bir çok çağdaşı gibi 1968’in devrimci atmosferi ve ikinci dalga feminizmin gücüyle kadın bedenini bir kutlama ve devrim aracı olarak yeniden kurgulayan eserler üretmiş.

SANAT

YGüncel Kızlar (1977)
Güncel Kızlar (1977)

Vintage sarısı, yalnızca çözülmüş meselelere, başarıyla alınmış haklara mı değer?

Bir de bunlar var

Yalan Dünya Sezon Finali
“Kürtaj Yaptıran Kadınlar Da Çocukları Sevebilir”
Duygu Asena’nın Hatırı

Pin It on Pinterest