TRT Genel Müdürü: "Hadise Eurovision'da çok kaprisliydi, onun yüzünden 2009'dan beri kadın solist istemedim."

MEYDAN

KÜLTÜR

Kadınsız, Temiz Eurovision

TRT Genel Müdürü şöyle bir bomba patlatmış: “Hadise Eurovision’da çok kaprisliydi, onun yüzünden 2009’dan beri kadın solist istemedim.” Vay babam. Bu açıklamaya hemen biraz Yeşilçam yankısı yapalım.

 

“…onun yüzünden kadın solist istemedim.”

 

“…kadın solist istemedim.”

 

“…İSTEMEDİM.”

 

Ya bu Eurovision ne zamandan beri (…önemli oldu? dememi bekliyorsunuz ama değil! Eurovision Türkiye için önemli. Her zaman önemliydi. Tek katılan ve kazanan biz kalana kadar da öyle olacak gibi görünüyor.) böyle birilerinin “O gelsin, bu gitsin, şunun huyunu sevmedim, o çocuk coşturuyordu onu bulun” demesiyle yürür oldu? Acaba hep öyleydi de biz mi bilmedik, ilgilenmedik? Kadın solist istememek ne demek?

 

– TRT genel müdürü geçen seferki kadından memnun kalmamış.

 

– Kadınların hepsi aynı hain kalıptan çıkma olduğu için, yenisine de şüpheyle yaklaşıyor.

 

– TRT genel müdürünün kadın cinsine dair bu şüpheleri yüzünden, Eurovision’a kadın solist göndermiyoruz.

 

– Mümkünse yumuşak huylu, hassas ruhlu, sesi soluğu çıkmayan erkek solist arıyoruz.

 

– Aranızda Emre Aydın’ın telefon numarasını bilen var mı?

 

Doğru olup olmadığını bile bilmediğimiz kaprisli Hadise suçlamalarına (Doğru olsa ne olur? Bize ne Hadise’nin kaprisinden? Hadise TRT’yi memnun etmek için mi doğdu?) Hadise şöyle yanıt vermiş:

 

“Eurovision benim için o kadar keyifliydi ki. Bir kere biz o yıl yarışmada önemli rekorlara imza attık. Başarımız Avrupa ile sınırlı kalmadı, Japonya’dan Endonezya’ya tüm dünyaya ulaştı. Şarkımızla ülke ülke dolaşıp alkış ve ödüller aldık. Ülkem adına çok güzel şeyler başardığıma inanıyorum. Bu yüzden de Eurovision’u çok güzel hatırlıyorum. Bu konu hakkında başka bir şey söyleyemem.”

 

Hadise TRT’yle arasını bozmak istememiş anlaşılan. O da anlaşılabilir bir şey. Ama ben de onu anla bunu anla Orhan Gencebay’a döndüm oturduğum yerde. Yav Türkiye’nin devlet televizyonunun “Geçen seferki sorunlu çıktı, bu yüzden biz bir konsept olarak kadın cinsinden vazgeçtik” demesi normal bir şey mi? Yani şöhret oyunu, müzik kariyeri zorlu bir şey diye Hadise’ye de yüklenmek istemiyorum ama konuya uzaydan inmiş gibi “Valla ben çok keyif aldım, Endonezya da görmüş olduk çok şükür” demesi normal bir şey mi şimdi? Hayret bir şey ya. TRT bu sene sabah çocuk programlarında oynattığı o sarı elyaf kuklaları göndersin bari de, herkes memnun kalsın.

 

Kaynak

YAZARIN DİĞER YAZILARI

SANAT

YBu Resim Gitmeli Mi?
Bu Resim Gitmeli Mi?

Sanatçı Hannah Black'in siyah bir çocuk cesedini tasvir eden sanat eserinin var oluşunu ve sergilenmesini eleştirdiği açık mektubundan hareketle: "onurlandırmak" ve "lafı ağzına tıkmak" arasındaki ince çizgi nerede durur?

KÜLTÜR

YMary Beard: Gücün İçinde, Üzerinde, Peşinde Kadınlar
Mary Beard: Gücün İçinde, Üzerinde, Peşinde Kadınlar

Cambridge Üniversitesi Klasikler Profesörü Mary Beard'ın konuşması: Kadınlar Antik Yunan'dan bugüne güçle nasıl ilişkilendi?

SANAT

YÖlüm Kadar Ciddi, Küfürlü bir Şaka: Renate Bertlmann
Ölüm Kadar Ciddi, Küfürlü bir Şaka: Renate Bertlmann

Renate Bertlmann, 1970’lerde bir çok çağdaşı gibi 1968’in devrimci atmosferi ve ikinci dalga feminizmin gücüyle kadın bedenini bir kutlama ve devrim aracı olarak yeniden kurgulayan eserler üretmiş.

SANAT

YGüncel Kızlar (1977)
Güncel Kızlar (1977)

Vintage sarısı, yalnızca çözülmüş meselelere, başarıyla alınmış haklara mı değer?

Bir de bunlar var

İnsan Olabilme İhtimalimiz
Bosna Hersek’ten Meseleli Kuir Tasarımlar: TANKA
Geçmişi Senden Geri Almak Bütün Ümidimdi

Send this to friend