Asıl hadise her zamanki gibi Hürriyet'in haberi verişindeki "Başınıza gelecek var demiştik" ifadesinde.

KÜLTÜR

“Yediler Sonunda Dayağı”

Çıplak protestolarıyla bilinen Ukraynalı feminist örgüt Femen, eşcinsel evlilik karşıtları tarafından saldırıya uğramış (Etrafta yeterince hırpalanan kadın görseli gördüğümüz için saldırının fotoğrafını buraya koymuyorum, yukardaki başka bir Femen eyleminden). Ama asıl hadise her zamanki gibi Hürriyet’in haberi verişindeki “Başınıza gelecek var demiştik” ifadesinde. Sınıftaki korkak müzevirin coşkusuyla muzaffer babanın ses tonunu karıştırıp, üzerine de kavgadan kahveye koşan gencin güvenilmez anlatısını serpince ortaya gene harika bir tablo çıkmış. Bu eşsiz habercilik örneğini yükseldiği noktalarda bold’layarak direk alıntılıyorum:

 

Femen Kızları Bu Kez Dayak Yedi 

 

Ukrayna ve Rusya’da düzenledikleri din karşıtı eylemleri yüzünden Fransa’ya sığınmak zorunda kalan çıplak Femen örgütü, Paris sokaklarında eşcinsel evlilikleri savunan gösteri yapmaları üzerine sonunda sokak dayağı yedi. Olay Pazar akşamı Paris caddelerinde eşcinsel evlilikleri protesto eden radikal milliyetçilerin yürüyüşü sırasında yaşandı. Fransa yönetiminin eşcinsel evlilikleri yasalaştırmayı öngören yasa tasarısını protesto eden kalabalık gösterici kitlesinin önüne çıkan Femen, kendine has yarı çıplak üslupla göğüslerinde “In Gay we trust” (Gaylara güvenilir) yazısı ve rahibe kılığında protestocuların yolunu kesti. Radikal Fransız gençler ilk önce olanlara şaşkınlıkla baka kaldı. Ancak ikinci bir anda beş çıplak Femen kızının üzerine yürüdü. Kızlara tekme tokat girişen eşcinsel evlilik karşıtları göstericiler birkaç kızın yüzünü morarttı.

 

Haberde “In Gay We Trust” ibaresindeki çeviri başarısının notunu düşmeyi unutmuşum, o da var. İnsanın kapısına sigorta şirketi gibi “Gaylere güvenilir” tabelası koyası geliyor. (Nefret ve tükürük saçan muhafazakarlara güvenecek değiliz herhalde) Ama sonunda dayağı yediler mi? Biz söylemiştik. Yolunuz yol değil demiştik. Siz gene de hafiiiiiiifçe mozaiklenmiş fotoğraflara tıklayınız.

YAZARIN DİĞER YAZILARI

SANAT

YBu Resim Gitmeli Mi?
Bu Resim Gitmeli Mi?

Sanatçı Hannah Black'in siyah bir çocuk cesedini tasvir eden sanat eserinin var oluşunu ve sergilenmesini eleştirdiği açık mektubundan hareketle: "onurlandırmak" ve "lafı ağzına tıkmak" arasındaki ince çizgi nerede durur?

KÜLTÜR

YMary Beard: Gücün İçinde, Üzerinde, Peşinde Kadınlar
Mary Beard: Gücün İçinde, Üzerinde, Peşinde Kadınlar

Cambridge Üniversitesi Klasikler Profesörü Mary Beard'ın konuşması: Kadınlar Antik Yunan'dan bugüne güçle nasıl ilişkilendi?

SANAT

YÖlüm Kadar Ciddi, Küfürlü bir Şaka: Renate Bertlmann
Ölüm Kadar Ciddi, Küfürlü bir Şaka: Renate Bertlmann

Renate Bertlmann, 1970’lerde bir çok çağdaşı gibi 1968’in devrimci atmosferi ve ikinci dalga feminizmin gücüyle kadın bedenini bir kutlama ve devrim aracı olarak yeniden kurgulayan eserler üretmiş.

SANAT

YGüncel Kızlar (1977)
Güncel Kızlar (1977)

Vintage sarısı, yalnızca çözülmüş meselelere, başarıyla alınmış haklara mı değer?

Bir de bunlar var

Garp ile Şark’ın Çok Cinsel Hikayesi III: Osmanlı Romanının Şehrazatları ve Tehlikeli “Box Woman”ları
Türkçe Dilinize Batmasın (Battı)
Rails Girls İstanbul’da!

Send this to friend