Hikâye, Ali'nin o insanı çok çarpan olabildiğinde süssüz üslubuyla evvela bir tacizi, sonra sarhoşluğuyla yerlere yıkılan bir adamı ve etrafındaki kadınların çaresizliğini anlatıyor.

28scz

SANAT

TARİH

Bir Sabahattin Ali Hikâyesi: Hanende Melek

Sabahattin Ali’nin adı “Hanende Melek” olan bu hikâyesi karşıma ilk defa Müşfik Kenter seslendirmesiyle çıktı. 2007’de yüz Türk edebiyatçının öyküsü seslendirilmiş şu projede, bu da onlardan biriydi.

 

“Hanende Melek” öyküsü bir sazlı kahvede geçiyor. Müşfik Kenter’in sesine, çalgılar eşlik ediyor arada da Melek’in söylediği şarkıların sözleri duyuluyor: “Gece kapladı her yeri, keder sardı dereleri, esmerim vay vay düşman değil sevda açtı sinemdeki yareleri”

 

Hikâye, Ali’nin o insanı çok çarpan olabildiğinde süssüz üslubuyla evvela bir tacizi, sonra  sarhoşluğuyla yerlere yıkılan bir adamın, hakikatteki yıkılmışlığını ve bu adamın karısı ve kızının çaresizliğini anlatıyor. Melek’in takmayı hiç istemediği bir kaç altın bilezik, kahveyi saran rutubet ve ayakkabı kokusu, babasını kahveden toplamaya gelen küçük kızın ensesine yapışmış saçları ve hikâyenin sahici umutsuzluğu çok çarpıcı. Sabahattin Ali’nin de Hüseyin Avni’den hiç ama hiç hazzetmediği o kadar aşikâr ki!

 

Dinlemek isterseniz hikâye burada.

 

Yazının görüntüsü Şubat-Mart 2012’de Caddebostan Kültür Merkezi’nde açılan “Bir Fotoğraf Camı: Çektiği ve Çekemediği Fotoğraflarıyla bir Sabahattin Ali” sergisinde yer alan fotoğraflardan biri.

 

 

YAZARIN DİĞER YAZILARI

MEYDAN

YSönen Parlayan Işıklar
Sönen Parlayan Işıklar

Susmak zorunluluğu, konuşmak isteğini dayanılmaz hale getirir.

SANAT

YUzun Tatiller İçin Filmli Şarkı Listesi: Dinle Sevgili Dinle
Uzun Tatiller İçin Filmli Şarkı Listesi: Dinle Sevgili Dinle

Yeşilçam'da kadın şarkıcıların sahne performansları...

SANAT

YGönlünüzün İstediği Son!
Gönlünüzün İstediği Son!

Beklediğiniz bir son ise önce yeterince beklediğinizden emin olun, sonra neden burada iki son var diye düşünün! Yeterince karışık mı?

KÜLTÜR

YNedir bir Sanal Mezarlık Modülü?
Nedir bir Sanal Mezarlık Modülü?

Gerçek ile sanal hayatın kesiştiği noktada ortaya çıkan garabetlerden sadece biri.

Bir de bunlar var

And Death Shall Have No Dominion (trial proof) 1965 by Ceri Richards 1903-1971
Sevgi Soysal: Öyle çok şey düşünüyorum ki
bakistan-kacis-5h
Hadi Ben Kaçtım Çantaları I: Bakışlardan Kaçış
Screen shot 2013-06-21 at 4.51.24 AM
Gece Görüşürüz