Justin Bieber ve küçük hayranı, İstanbul, 2013.

YAZI

Mutluluğun Resmi


justinbieberkucuk

 

Justin Bieber ve küçük hayranı, İstanbul, 2013.

 

…Ufaklığın yüzündeki öyle çıldırmış, saf bir sevinç ki o Justin’in ayarlanmış, Garfield ifadeli kuulluğu daha da bir gülünç görünüyor yanında. Hepimize bu şekilde, tepeden melekler yağıyormuş gibi, kutupta eriyen buzullar umuttan yapılmaymış gibi mutlu olmak nasip olsun inşallah. Herkesin gönlünde yatan bir Justin Bieber var… Justin Bieber hayatta ulaşmak istediğimiz zirvelerin bir sembolü de olabilir pekala. Zirveydi yükselmekti derken Nazi gibi konuşmaya başladım ama demek istediğim şu aslında, hayatta alaycılığın, sinik gülüşlerin değemediği türden mutluluklar oluyor. Fotoğraftaki ufaklığın öyle bir nöbetin pençesinde olduğu o kadar belli ki öyle alaycı malaycı yaklaşamıyorum. On sene sonra bu fotoğraftan utansa ne olur ki? Aslında bunda utanılacak ne var ki? Şu her halttan utanma ve sonra utanacağımız korkusuyla bir şey yapmaktan çekinmeyi de bırakmak gerekmiyor mu? (Bana şu awkward -garip addedilen an ve hareketlerden devamlı utanma, bunun sonucunda hayatın bir utanma/başkası adına utanma çemberi haline dönüşmesi- kültüründen gına geldi galiba biraz) Ne olursa olsun parlak prenses elbisesi ve süt dişleriyle hayatı boğazından yakalamıştı işte o an! Risk buydu!

 

 

(Bu arada Justin Bieber’a Garfield dediğim için biraz tedirginim ne yalan söyleyeyim. Yarın cesedimi bulursunuz artık, tavşan anaokulu makasıyla bıçaklanmışım, kafatasımda Hello Kitty kalemkutusu darbeleri var, mücadele de edememişim çünkü ellerimi de simli uhuyla birbirine yapıştırmışlar)

 

 

YAZARIN DİĞER YAZILARI

SANAT

YBu Resim Gitmeli Mi?
Bu Resim Gitmeli Mi?

Sanatçı Hannah Black'in siyah bir çocuk cesedini tasvir eden sanat eserinin var oluşunu ve sergilenmesini eleştirdiği açık mektubundan hareketle: "onurlandırmak" ve "lafı ağzına tıkmak" arasındaki ince çizgi nerede durur?

KÜLTÜR

YMary Beard: Gücün İçinde, Üzerinde, Peşinde Kadınlar
Mary Beard: Gücün İçinde, Üzerinde, Peşinde Kadınlar

Cambridge Üniversitesi Klasikler Profesörü Mary Beard'ın konuşması: Kadınlar Antik Yunan'dan bugüne güçle nasıl ilişkilendi?

SANAT

YÖlüm Kadar Ciddi, Küfürlü bir Şaka: Renate Bertlmann
Ölüm Kadar Ciddi, Küfürlü bir Şaka: Renate Bertlmann

Renate Bertlmann, 1970’lerde bir çok çağdaşı gibi 1968’in devrimci atmosferi ve ikinci dalga feminizmin gücüyle kadın bedenini bir kutlama ve devrim aracı olarak yeniden kurgulayan eserler üretmiş.

SANAT

YGüncel Kızlar (1977)
Güncel Kızlar (1977)

Vintage sarısı, yalnızca çözülmüş meselelere, başarıyla alınmış haklara mı değer?

Bir de bunlar var

Gerassi’nin 1976 Tarihli Beauvoir Röportajı: 25. Yılında “İkinci Cins”
Onur Ünsal’la Röportaj II. Bölüm: “Yapabildiğinle birçok şey anlatabileceğin düşüncesi seni yalnızlıktan kurtarıyor”
Hürriyet’in Sosisi

Send this to friend