Facebook Twitter Email Facebook Twitter Google+ Pinterest LinkedIn Digg Del StumbleUpon Tumblr VKontakte Print Email Flattr Reddit Buffer Love This Weibo Pocket Xing Odnoklassniki ManageWP.org WhatsApp Meneame Blogger Amazon Yahoo Mail Gmail AOL Newsvine HackerNews Evernote MySpace Mail.ru Viadeo Line Flipboard Comments Yummly SMS Viber Telegram Subscribe Skype Facebook Messenger Kakao LiveJournal x     […]

KÜLTÜR

TARİH

Gerçek Yargıç

 

 

1975 yılından bir film reklamı. Ortalığı birbirine katan erotik film Emanuel yüzünden şikayet mi gelmiş ne olmuşsa dibinde şöyle bir uyarı var:

 

“İki yıldan beri dünya sinema afişlerinde kalan EMMANUELLE 90 dakikalık bir kordeladır. Değerli sansür kurulunca Türk toplumunun özellikleri düşünülerek bu filmden sadece önemsiz 6 dakika çıkarılmıştır. Emmanuelle bayağı bir seks filmi değildir. Emmanuelle bir genç kadının Erotizme dönük iç alemini ustaca anlatan şiirsel bir sinema yapıtıdır. Genç, yetişkin, evli, bekar herkesin görmesi gereken bir sinema şaheseri SUNAR FİLM Türk sinema seyircisine bu büyük eseri sağlamaktan sadece kıvanç duyar. Gerçek yargıcı olgun ve bilinçli Türk sinema seyircisidir.”

 

Olduğu halde altı dakika sansürlenmiş Emanuel reklamına bakarken duygulanacaksın deseler kıkır kıkır gülerdim ama, şu gerçek yargıcın kim olduğuna dair cümle bana biraz dokundu. Yahu hakikaten de içeriğin gerçek yargıcı izleyen değil mi? İnsanın ecdadının tam olarak neye benzediğine, neye benzediğinin ne kadar önemli olduğuna, memişleri nerede ve nasıl görmek istediğine kendi kendine karar verebilmesi, çok önemli.

 

Kaynak

YAZARIN DİĞER YAZILARI

SANAT

YBu Resim Gitmeli Mi?
Bu Resim Gitmeli Mi?

Sanatçı Hannah Black'in siyah bir çocuk cesedini tasvir eden sanat eserinin var oluşunu ve sergilenmesini eleştirdiği açık mektubundan hareketle: "onurlandırmak" ve "lafı ağzına tıkmak" arasındaki ince çizgi nerede durur?

KÜLTÜR

YMary Beard: Gücün İçinde, Üzerinde, Peşinde Kadınlar
Mary Beard: Gücün İçinde, Üzerinde, Peşinde Kadınlar

Cambridge Üniversitesi Klasikler Profesörü Mary Beard'ın konuşması: Kadınlar Antik Yunan'dan bugüne güçle nasıl ilişkilendi?

SANAT

YÖlüm Kadar Ciddi, Küfürlü bir Şaka: Renate Bertlmann
Ölüm Kadar Ciddi, Küfürlü bir Şaka: Renate Bertlmann

Renate Bertlmann, 1970’lerde bir çok çağdaşı gibi 1968’in devrimci atmosferi ve ikinci dalga feminizmin gücüyle kadın bedenini bir kutlama ve devrim aracı olarak yeniden kurgulayan eserler üretmiş.

SANAT

YGüncel Kızlar (1977)
Güncel Kızlar (1977)

Vintage sarısı, yalnızca çözülmüş meselelere, başarıyla alınmış haklara mı değer?

Bir de bunlar var

Görünmez Kask
Garp ile Şarkın Çok Cinsel Hikâyesi II: Binbir Gece’nin Güya Özgür Şehrazatı
Şehir Rehberleri: Aliye’nin Muskat’ı

Send this to friend